10 iemesli, kāpēc samazināt svaru ir grūtāk kā jebkad agrāk

  1. Ding-dong, kaloriju sprādziens ir ieradies! Biežāk un vairāk kā jebkad iepriekš mums ir pieejami dažādi veidi pasūtīt ēdienu mājās. Aplikācijas, piegādes iespējas. Ēdiens ir pieejams 24/7. Ātrās ēdināšanas iestādēs vienmēr var paķer kaut ko ātri un nedomājot par to, cik daudz vairāk sāls, cukura, tauku mēs apēda. Nē, nē, mēs nevainojam, ka ir firmas, kas to piedāvā un, ka tāpēc cilvēkiem pieaug svars, bet pasūtot ēdienu bieži tiek apēstas daudz lielākas porcijas, kā nepieciešams. Reizēm pasūtam vairāk ēdiena tikai tāpēc, lai sasniegtu pasūtījuma piegādes limitu (piegāde bez maksas no 30 eur utt.). Mājās gatavojot, Tu atsevišķi neieplānosi bezmaksas sīpolu riņķīšu porciju un ietaupīsi pāris simtus papildu kaloriju, kuras varētu arī neuzņemt. Ja gribi vairāk gatavot mājās, te ir simtiem veselīgu recepšu tieši Tev piemērotās porcijās.
  2. Jaunu pierādījumu nepieņemšana. Nu kurš gan nav apjucis diētu, ieteikumu, jaunu teoriju un neskaitāmu “slikto” produktu jūrā! Kādreiz tika uzskatīts, ka olu ēšana palielina holesterīna līmeni. 2015. gadā klajā nāca jauni pētījumi un, ta-dā, izrādās, ka ar ēdienu uzņemtajam holesterīnam ir daudz mazāka ietekme uz kopējo holesterīna līmeni, kā tas līdz šim visu laiku apgalvots. Uztura speciālisti un ārsti ņem šo informāciju vērā un tai pielāgojas, bet sabiedrībai šī pieņemšana aizņem daudz vairāk laika, jo iesakņojušies “likumi” prātā ir grūti maināmi un bieži arī nav ticības, ka jauni pētījumi var apgāzt iepriekš pieņemtos ieteikumus. Rezultāts? Veci paradumi mirst lēni un cilvēki pieturas pie “sen zināmām patiesībām”.
  3. Sociālo tīklu ietekme ir lielāka kā jebkad iepriekš. Video un bildes ar šokolādes kūkām, izcili neveselīgiem produktu salikumiem dažādos saldajos ēdienos un citi kārdinājumi liek mums domāt par ēdienu daudz. Un mēs to redzam visur un visu laiku. Par sociālajiem medijiem runājot – tie tiek pētīti aizvien vairāk un vairāk. Telefonu, planšetdatoru, datoru gaisma ietekmē mūsu dabisko miega-nomoda ritmu un līdz ar to ietekmē arī miega kvalitāti – tā kļūst sliktāka. Līdz ar nekvalitatīvu miegu tiek traucēta arī vielmaiņa un svars pieaug.
  4. Cukurs ir visur. Kečupā, salātu mērcēs, proteīna batoniņos un citos “veselīgos” našķos. Cukuru bieži mēdz paslēpt zem citiem nosaukumiem – kukurūzas sīrups, saharoze, maltodekstrīns, dekstroze un citi. Cukurs ir arī ikdienišķos produktos – maize, jogurtos, brokastu pārslās un musli maisījumos (starp citu, šis muslis ir bez pievienotā cukura). Tādejādi uzņemam vairāk kaloriju, kā uzskatām.
  5. Diētas ir populārākas kā jebkad iepriekš. Simtiem variāciju – paleo, low-fat, low-sugar, Dikāna, olu un citas diētas, kuras ir trendīgas. Visbiežāk tās nav ievērojamas ilgtermiņā un cilvēki padodas vēlmei ēst visu pēc kārtas. Nav perfektas diētas, bet lai zaudētu svaru, ir jāievēro sev piemērotas porcijas. Izplāno savas ēdienreizes ar sev piemērotiem porciju lielumiem jau tagad!
  6. Diētu piekritēji savā starpā cīnās teju kā karā. Piemēram, vegānu un paleo diētas piekritēji savā starpā strīdas par to, kura diēta tad nu ir labāka, neapzinoties, ka lielākoties visus diētu virzienus vieno viens – ēst vairāk neapstrādātu produktu un dārzeņu. Tā nu cilvēki arī strīdas un nesaprot, kas ir labāk – ēst/neēst maizi, gaļu, piena produktus, glutēnu, olas, zivis… Perfektas diētas nav. Ēd sev piemērotās porcijās ēdienu, kas Tev garšo un baudi dzīvi.
  7. Bioloģiski audzēti dārzeņi un augļi…ir dārgi. Nu labi, nav dārgi, ja vien Tu pats kop savu dārziņu. Bet ja nu Tev nav tādas iespējas, tad Tev vajadzīgas dziļākas kabatas… Jā, vietēji, sezonālie, “organic” produkti ir teorētiski labāki, bet arī krietni dārgāki un bieži nav iespējams atļauties tos pirkt. Bet centies vasaras sezonā veidot uzkrājumus ziemai no Latvijā augošajiem dabas brīnumiem – augļiem, ogām, dārzeņiem.
  8. Mēs nespējam atjaunoties tik ātri, kā pieprasa mūsu dzīves ritms. 2015.gada beigās veikts pētījums atklāja, ka cilvēkiem ir nepieciešamas ne mazāk kā 7 stundas miega, lai atjaunotos (kas tāpat ir mazāk kā jebkuram citam zīdītājam). Taču mēs guļam aizvien mazāk! Un tā kā labs, kvalitatīvs miegs tiešā veidā ietekmē mūsu veselību, tad tā ir hroniska problēma daudziem jo daudziem cilvēkiem. Mūsu aizņemtais un super steidzīgais dzīves ritms mums liek celties aizvien agrāk, lai paspētu patrenēties, paēst un vismaz 40 minūtes pilsētā doties uz darbu. Tikpat daudz atpakaļceļā vakarā. Mēs esam pārguruši un tādi ir arī mūsu ķermeņi.
  9. Mēs kustamies pārāk maz. Nomet zemē aifounu un nervi pa gaisu. Mēnesi neparādies sporta zālē – ai, nieki. Jā, puse ASV iedzīvotāju kustas mazāk, kā tas būtu nepieciešams, un sporto aizvien mazāk cilvēku arī Latvijā. Pat nav runa par sportu ar mērķi piedalīties sacensības, bet par fiziskām aktivitātēm kopumā. Sēdošais dzīvesveids palielina aptaukošanās un citu hronisku slimību risku. Aiziet! Šodien izpildi vienu treniņu mājās, kas aizņems mazāk par 20 minūtēm.
  10. Neatvairāmi neveselīgie ēdieni. Esi uzmanīgs ar sociālajos portālos tik populārajām receptēm, kurās ir milzīgi augsts tauku, cukura un sāls daudzums. Beigu beigās top kūkas ar trīskāršo šokolādes kārtu, karameļu mērci un šokolādes skaidiņām. Tavas smadzenes Tev saka, ka Tu noteikti nespēj dzīvot bez tāāāāādas kūkas un krīti kārdinājumā biežāk un biežāk. Mēs nesakām, ka nedrīkst nekad, bet šādus kārumus baudi reti.


Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

SPER PIRMO SOLI UN PIEPILDI SAVUS MĒRĶUS CEĻĀ UZ VESELU, LAIMĪGU UN AKTĪVU SEVI!


Vai vēlies ēst veselīgāk? Nekad nav par vēlu un nav labāka brīža par "te un tagad". Ēd to, kas Tev garšo sev piemērotās porcijās un veselīgākās versijās.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi