8 iemesli, kāpēc var rasties svara svārstības

8 iemesli, kāpēc var rasties svara svārstības
8 iemesli, kāpēc var rasties svara svārstības

Tu esi uzsākusi ēst pēc noteikta plāna un kā uzmanīgs uzraugs sāc vērot svara izmaiņas. Iespējams, ka Tu jau būsi pamanījusi, ka svara svārstības, ievērojot jebkādu ēšanas stilu, bieži var novērot pat vienas dienas ietvaros. Tu redzi, ka svars nav samazinājies un rokas nošļūk, jo Tu taču tik skrupulozi ievēro visas ēdienreizes… Šodien bloga ieraksts par to, kāpēc svars īslaicīgi var pieaugt.

Svara svārstības ir normālas

Pat tie, kuri jau ir samazinājuši svaru pat par 10-15 kilogramiem un zina, ka svara svārstības ir normālas, nelabprāt redz, ka cipariņi svēršanās dienā ir palielinājušies. Bet – svara izmaiņas uz augšu un leju ir pilnīgi normālas un, visbiežāk, arī īslaicīgas. Tās nenozīmē, ka Tu neprogresē. Iespējams, ka šo ir grūti pieņemt un izprast, jo svars taču visur tiek minēts kā tūlītējs rādītājs, ka progress notiek. Hmm, jāsaka, ka Tev ir melots. Svaru var un vajag piefiksēt, bet tas nevar būt vienīgais rādītājs, uz kuru koncentrējies un šoreiz par 8 iemesliem, kuri var ietekmēt īslaicīgu svara pieaugumu.

1. Tu dzer daudz ūdens

Protams, ūdens dzeršana noteikti ir ļoti svarīga ikdienas uzturā un dzīvesveidā kopumā, bet ūdens sver tik, cik tas sver. Svars palielinās uzreiz! Kas īsti ir rādītājs uz mūsu vannasistabas svariem? Tas taču nav mūsu tauku masas rādītājs. Tas ir svars, kurā ir mūsu kauli, visi orgāni, muskuļi, šķidrums un atkritumprodukti. Ja Tu neuzņem ūdeni pietiekamā daudzumā, Tu svērsi mazāk, bet tas noteikti nav nekas noderīgs Tavai kopējai veselībai. Iedomājies – ir diena, kurā neesi dzērusi ne ūdeni, ne tēju un nākamajā rītā – svars samazinājies. Tad Tu atceries un apzinies, ka Tev jādzer un izdzer kārtīgus 1,5-2 litrus ūdens. Svars uzreiz lielāks! Tas nenozīmē, ka Tavs tauku % ir palielinājies, tas tikai nozīmē, ka Tavs organisms ir uzņēmis atpakaļ tam nepieciešamo šķidrumu.

2. Tu veici spēka treniņu

Treniņi, kuros veic spēka vingrinājumus noteikti ir ieteicami un Tavu progresu ilgtermiņā tikai uzlabos. Tomēr mēdz būt tā: Tu ēdi visas maltītes tā kā esi saplānojusi, arī pusdienās līdzi bija kārbiņā ēdiens, dzēri ūdeni, vakariņās nenašķējies pēc ēdienreizes un tam visam pa vidu pat paspēji uztaisīt kārtīgu treniņu sporta zālē! Un nākamajā rītā pēc šādas dienas Tu noteikti vēlētos redzēt svara samazinājumu, jo esi tik ļoti centusies. Tā vietā svari nākamajā rītā rāda pavisam ko citu – svars ir palielinājies. Protams, ka tas Tevi neiepriecina. Piedevām muskuļi pamatīgi sāp pēc treniņa! Un, lūk, arī paskaidrojums – Tavs ķermenis aktīvi atjaunojas un tādējādi kļūst spēcīgāks. Trenējoties mūsu muskuļos veidojas mikropiski plīsumi, kuri parasti atjaunojas 1-3 dienu laikā, bet lai atjaunotos organisms aiztur ūdeni, kas, savukārt, rezultējas īslaicīgā svara pieaugumā. Šādas svara svārstības noteikti nav uzskatāmas par tauku masas pieaugumu!

3. Tu uzņēmi vairāk sāls kā parasti

Nav noslēpums, ka noteikti ēdieni var (īslaicīgi) palielināt svaru. Ēdieni, kuros ir vairāk sāls, ir vieni no tādiem. Apēdot ļoti sāļu maltīti, ir pilnīgi iespējams, ka organisms aizturēs šķidrumu un arī Tavs ķermenis var justies “pufīgāks”. Neuztraucies, normāli šis izlīdzinās 1-2 dienu laikā.

4. Tu esi uzņēmusi vairāk ogļhidrātu kā parasti

Iespējams, ka Tev bija maltīte(s), kurā bijis lielāks ogļhidrātu daudzums un svari atkal rāda, ka svars ir pieaudzis. Noteikti nedrīkst secināt, ka ogļhidrāti ir tie, kuri acu mirklī Tevi padara smagāku! Noteikti nē! Taču palielināts ogļhidrātu daudzums nozīmēs papildus aizturētu šķidrumu organismā, kas izlīdzināsies dažu dienu laikā. Bieži šī iemesla  – svara īslaicīgas palielināšanās dēļ – ogļhidrāti nepelnīti tiek ielikti “nevēlamo” uzturvielu sarakstā. Skaidrs, ka ievērojot diētu ar zemu ogļhidrātu daudzumu, svars samazinās, jo organisms neaiztur tik daudz ūdens. Un svars arī tikpat ātri atgriežas, ja sāc atkal ēst ogļhidrātus. Visu līdzsvarā! Ogļhidrāti mums ir vajadzīgi!

5. Tu neesi bijis uz tualeti

Šis nudien ir viens no iemesliem! Normāla vēdera izeja – vismaz reizi dienā. Ja tā notiek retāk kā reizi divās dienās, to jau var uzskatīt par aizcietējumu un tas noteikti ir viens no iemesliem, kāpēc svars ir lielāks. Šķiedrvielas, pietiekams šķidruma daudzums un fiziskās aktivitātes tikai veicinās zarnu satura virzīšanos pa zarnām un samazinās aizcietējuma rašanos.  

6. Tev tuvojas mēnešreizes

Pirms-mēnešreižu laiks un pašas mēnešreizes noteikti daudzām sievietēm ir laiks, kad svars var svārstīties kā akciju cenas. Vidēji 5-7 dienas pirms mēnešreizēm ir iespējama šķidruma aizture organismā un līdz ar to arī svars – lielāks. Bet bez uztraukuma – arī šis svars izlīdzināsies, sākoties mēnešreizēm. P.S Ja nodarbojies ar sportu, izlasi šo rakstu par sportu un mēnešreizēm.

7. Tavs svars bija samazinājies dienu iepriekš

Reizēm vienas dienas svara samazinājums uz svariem var ietekmēt to, kā Tu reaģē uz īslaicīgu svara pieaugumu nākamajā dienā. Ja esi svērusies visu mūžu katru dienu vai pat vairākas reizes dienā, Tev, iespējams, nav viegli atbrīvoties no domāšanas – “svari rāda vairāk, tātad es kaut ko daru nepareizi un man vai nu jāēd mazāk vai jātrenējas vairāk”. Vai otrs variants – “svari rāda mazāk, tātad es progresēju un esmu pelnījusi kādu našķi vai varu izlaist kādu treniņu”. Ideālā variantā Tu vienkārši piefiksētu svara rādījumu un viss. Nedomā pārāk daudz un neuztraucies pirms laika. Vēro svara izmaiņas regulāri ilgākā laika posmā un pamanīsi kopsakarības. Ja ir grūti nebūt negatīvai, redzot svara palielinājumu, tad vienkārši sveries retāk un pievērs uzmanību citiem rādītājiem, kas liecina par progresu – Tavi foto, ķermeņa mērījumi, drēbes, kuras kļuvušas brīvākas, labāks miegs un vairāk enerģijas, labāka pašsajūta. Lasi rakstu, kā bez svēršanās zināt, ka Tavs uztura plāns strādā.

8. Svara svārstības pēc alkohola lietošanas

Pirmkārt, alkohola lietošana nozīmē papildus kalorijas, kuras, iespējams, Tu neesi paredzējusi, ieskaitījusi kopējā ikdienas plānā. Otrkārt, lietojot alkoholu, Tu, iespējams, ēd vairāk našķu vai ēdienu, kurus normāli izvēlies neēst. Treškārt, pēc alkohola lietošanas organisms var būt atūdeņojies, kas nozīmē – svars mazāks, bet tikpat ātri organisms pieprasīs zaudēto šķidrumu atgūt, kas nozīmē – svars palielināsies.

Ko ievērot sveroties?

Sveries vienā un tajā pašā laikā un izmanto vienus un tos pašus svarus. Viszemākais svars būs no rīta pēc tualetes apmeklējuma. Piefiksē šo svaru un viss – bez stresa un uztraukuma. Ja izvēlies piefiksēt svaru citā dienas laikā, tas arī turpmāk jādara tajā pašā laikā un pie iespējami līdzīgiem nosacījumiem. Pievieno svara un ķermeņa apkārtmēra radītājus šeit un vēro progresu ilgtermiņā: Tavi mērījumi Fitlap plānā.

Secinājumi

Svara svārstības diennakts laikā un pat nedēļas ietvaros ir pilnīgi normālas un tām nevajadzētu būt par iemeslu satraukumam. Ja svars izmainās mēneša ietvaros, ir vērts izvērtēt, kas šīs izmaiņas ir veidojis un vai esi ar tām apmierināta.



Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

Sper pirmo soli pārmaiņu virzienā!


Nav labāka brīža par "tagad". Sāc šodien un Tu būsi sev pateicīgs.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi

Fitlap norēķinu konta rekvizīti:

Saņēmējs: FITLAP OU

IBAN: LV40HABA0551043459565

Paskaidrojumā norādiet savu vārdu un e-pasta adresi.

Ja veic pārskaitījumu, NOTEIKTI atsūti mums epastu uz info@fitlap.lv: e-pastā iekļauj maksājuma uzdevumu un e-pasta adresi, ar kādu veikta reģistrācija Fitlap.lv. Pievienosim lietošanas laiku 1-2 dienu laikā.