9 ieteikumi, kā ēst veselīgāk un lētāk

Izdevumi par pārtiku ļoti daudzās ģimenēs ir vieni no lielākajiem izdevumiem kopumā. Protams, ka ir vēlme ietaupīt, bet vai tas nozīmē, ka jāizvēlas pusfabrikāti vai citi neveselīgāki produkti? Nebūt nē. Ēst veselīgi var arī lēti, tikai nepieciešama mazliet prātīgāka plānošana. Kā? Lasi rakstā!

1. Izvēlies produktus gudri

Lai arī avokado, kvinoja un kokosriekstu eļļa ir modīgie produkti, kuri ienākuši mūsu ikdienas pārtikas produktu plauktiņos, tas nebūt nenozīmē, ka tie ir kaut kādā veidā īpaši labāki par tiem, kuri jau gadu simtiem un desmitiem pieejami veikalos. Izmanto „vecos, labos” un klasiskos produktus, par kuriem nudien daži no mums nepelnīti aizmirst vai, paļaujoties uz dažādo informāciju, izvēlas nelietot pat, ja nav nekādu iemeslu to darīt.

Ko likt groziņā?

  • Olas, mājas sieru, biezpienu, vistu stilbiņus – lieliski olbaltumvielām bagāti produkti.
  • Kvinojas vietā izvēlies rīsus, griķus, kartupeļus – nebūs sliktāk, būs citādāk.
  • Dārzeņi – bietes, burkāni, kāļi, rutki, sīpoli.
  • No riekstiem derēs arī sēklas – saulespuķu, ķirbju sēklas būs krietni lētākas kā lazdu rieksti, mandeles vai Indijas rieksti.
  • Augļu stendos izvēlies ābolus, bumbierus un meklē tos, kuriem arī ir atlaides attiecīgajā iepirkšanās tūrē.
  • Arī modīgo riekstu pienu vietā mierīgi vari dzert pienu vai kefīru – gadu simtiem ilgi izmantotu produktu.

2. Izmanto iepirkšanās sarakstu

Nudien – iepirkšanās saraksts ir bieži piemirsts, bet ļoti efektīvs palīgs, lai samazinātu izdevumus par pārtiku. Tas ļauj atstāt „aiz borta” jeb groziņa rāmjiem emocionālos pirkumus. Tu pērc to, kas vajadzīgs, jo rūpīgāk esi saplānojis, kā iepirkties. Un iepērc visas pamatlietas – sausos produktus un citus, kuri var stāvēt ilgāk gan ledusskapī, gan plauktiņā, gan saldētāvā, lai būtu mazāka iespējamība ļauties emocionāliem pirkumiem.

3. Izmanto ēšanas plāna priekšrocības

Ēdienreižu plānošana atbilstoši Tavām vajadzībām un mērķiem ir labākā lieta, ko Tu vari darīt. Ja esi saplānojis ēdienreizes nedēļai, Tu jau brīvdienās vari sagatavoties darba dienu skrējienam, kad laika plānošanai ir mazāk. Noteikti plāno ēdienreizes visai ģimenei!

4. Gatavo vairākām ēdienreizēm uzreiz

Veselīgs ēdiens nav sarežģīts ēdiens. Punkts. Ir pilnīgi normāli, ja ēd vienu un to pašu ēdienu vairākās ēdienreizēs pēc kārtas un Tev ir savi iecienītākie ēdieni, kurus baudi biežāk kā citus. Tu ietaupīsi gan naudu, gan laiku, ja plānosi uz priekšu un, piemēram, vienas gatavošanas reizes laikā pagatavosi to pašu ēdienu vismaz 3x vairāk un sadalīsi pa ēdienreizēm. Ietaupīsi arī elektrību un savu laiku! Un daudzus ēdienus par mierīgi var saldēt un pēc tam tikai atsaldēt un ēst. Arī ledusskapī mierīgi var uzglabāt sagatavoto.

5. Gatavo pats

Ēšana kafejnīcās ir dārga un tiešām reti kurš varētu pierādīt, ka tā nav. Vienkārši pagatavo ēdienu līdzi! Un nevajag ne kaunēties, ne kā citādi justies neērti, ka ēd savu ēdienu – tas tikai apliecina, ka esi gudrs plānotājs. Pašgatavots ēdiens gandrīz 100% gadījumu garšo labāk, ir vērtīgāks, Tu vienmēr zināsi, kas tajā iekšā un vari saplānot tieši Tev nepieciešamā lieluma porcijas.
Ja nu kādreiz gatavot nesanāk, glabā pa rokai „SOS” uzkodas – riekstus vai sēklas, kaltētus augļus vai ogas (bez pievienota cukura). Un vienmēr centies izvēlēties veselīgākas versijas arī veikalā vai degvielas uzpildes stacijās.

6. Neej veikalā ar tukšu vēderu

Ja vien iespējams, ej uz veikalu paēdis. Te nudien bez jokiem – ja esi izsalcis, tad patiešām roka sniegtin sniedzas pēc kāda ātra enerģijas avota kāruma izskatā.Un tieši šādās reizēs tiek izvēlēti visneveselīgākie ēdieni.

8. Izmanto atlaides un citas iespējas iegādāties lētāk

Vēro atlaides un izvēlies gudri! Ja Tavs pārtikas veikals piedāvā iespēju nopirkt arī lētāk produktus, kuriem drīz beidzas derīguma termiņš – izmanto to. Tā reizēm var ietaupīt pat līdz 50% no preces summas. Šie produkti nav nedz veci, ne slikti un lielu daļu no tiem Tu vari steidzīgi sasaldēt un izmantot arī vēlāk.

9. Izmanto produktus, kuri Tev jau ir mājās

Plānošana ir panākumu atslēga! Ja zini, kas jau ir plauktiņos mājās, izmanto tos produktus un neskrien uz veikalu pēc jauniem. Patiešām teju ikvienam no mums jau šobrīd ir gandrīz viss, lai pagatavotu veselīgas maltītes. Izmanto gan sausos produktus (rīsi, griķi), gan konservus, gan saldētavā atrodamo un plāno, plāno, plāno. Ķermenis, prāts un pats būsi pateicīgs.



Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

SPER PIRMO SOLI UN PIEPILDI SAVUS MĒRĶUS CEĻĀ UZ VESELU, LAIMĪGU UN AKTĪVU SEVI!


Vai vēlies ēst veselīgāk? Nekad nav par vēlu un nav labāka brīža par "te un tagad". Ēd to, kas Tev garšo sev piemērotās porcijās un veselīgākās versijās.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi