Fitlap ABC

Prieks, ka esi kopā ar mums! Paldies, ka esi pievienojies un izvēlējies ēst veselīgi un rūpēties par savu veselību. Lai veiksmīgāk uzsāktu uztura plāna lietošanu, nākamo 4 dienu laikā dosim Tev ieteikumus, kuri palīdzēs Tev plāna ievērošanā.

Atrodi laiku ēdienreizēm
Pirmajai ēdienreizei vajadzētu būt uzreiz pēc pamošanās, bet noslēdzošajai 1-2 stundas pirms miega. Pārējās sadali dienas laikā ar sev piemērotiem laika intervāliem. Svarīgākais ir, ka apēd visas četras ēdienreizes 24 stundu laikā.

Izvairies no saldinātiem dzērieniem
Neierobežoti daudz vari dzert ūdeni, tēju un kafiju bez cukura. Ja kafiju vēlies baltu, tad pavisam nedaudz piena ir atļauts.

Ēd 4 reizes dienā
Pēc novērojumiem visoptimālāk ir ēst 4 reizes dienā, bet iesakām klausīties arī tajā, ko saka organisms. Ja jūti, ka vēlies ēst biežāk, sadali ēdienreizes uz pusēm. Ja vēlies ēst tikai 3 reizes dienā, vari vēlās vakariņas pievienot iepriekšējās ēdienreizēs. 

Ja ēd ārpus plāna, tad ievēro:
• 1/3 šķīvja piepildi ar olbaltumvielām (gaļa, zivis, vista, olas utt.)
• 1/3 ogļhidrāti (griķi, kartupeļi, brūnie rīsi utt.)
• atlikušajā šķīvja daļā – dārzeņi
• izvairies no pusfabrikātiem un mērcēm
• dzer ūdeni

Veselīgs uzturs nenozīmē aizliegumus
Domājot par veselīgu ēšanu, bieži cilvēki automātiski to uztver kā salātlapu ēšanu. Vai domā, ka uzturs būs garlaicīgs un negaršīgs. Šodien pārādīsim Tev, kā Tu varēsi turpināt ēst veselīgus ēdienus mūsu uztura plānā. Galvenais ievērot porciju lielumus un ar ēdienu uzņemt tieši Tavam organismam nepieciešamās uzturvielas un vitamīnus.

Tu vari ēst to, kas Tev garšo! Arī makaronus ar lasi un krēmīgu mērcīti.

Nomaini receptes, kuras Tevi neuzrunā
Ikviena recepte Fitlap plānā ir piemērota jebkurai ēdienreizei, jo ikviena no tām ir sabalansēta uzturvielu ziņā (olbaltumvielas, tauki, ogļhidrāti). Arī mainot sastāvdaļas, automātiski aprēķinām Tev nepieciešamos daudzumus. Receptes vari nomainīt, spiežot “mainīt recepti” un “meklēt vēl”, kā arī izmantojot recepšu meklētāju (sadaļa “receptes)”.

Atrodi savus mīļākos ēdienus
Ieraksti recepšu meklētājā receptes nosaukumu vai kādu no galvenajām sastāvdaļām. Piemēram, ierakstot “kartupeļi”, atradīsi visus ēdienus, kuros ir kartupeļi. Recepšu meklētājā vari šķirot receptes arī pēc daudzām kategorijām, pagatavošanas laika vai pievienošanas laika.

Izmanto produktus, kuri jau ir mājās
Ja Tev mājās nav kāds no produktiem, kurš ir vēlamajā receptē vai vienkārši Tev neiet pie dūšas kāda no sastāvdaļām, vienkārši aizvieto to ar citu. Pie katras sastāvdaļas ir nomainīšanas poga. Nospied to un redzēsi visas iespējamās sastāvdaļas, ar kurām var aizvietot produktu. 

Tev nav jāgatavo ēst 4 reizes dienā
Pagatavo ēdienu vairākām ēdienreizēm uzreiz! Ja vakariņām gatavo ēdienu, tad pagatavo divtik, lai otru pusi vari ēst nākamās dienas pusdienā. Tam izmanto papildfunkciju “Reizināt”, kuru atradīsi zem katras receptes savā plānā.

Ātra recepte – karstmaizīte ar šķiņķi, sieru un tomātu

Atrodi visātrāk pagatavojamās receptes
Recepšu meklētājā iespējams šķirot receptes pēc gatavošanas laika.

Izmanto iecienītākās receptes 
Atrodi sev 5-10 mīļākās receptes un gatavo tās vairākām ēdienreizēm uzreiz. Tā ietaupīsi laiku un izmantosi sastāvdaļas, kuras Tev jau ir mājās.

Plānošana palīdz ietaupīt naudu
 Iegādājies nepieciešamās sastāvdaļas vismaz 3-4 dienām vai visai nedēļai. Saplāno ēdienreizes un izmanto automātisko sagatavoto pārtikas iepirkumu sarakstu.  Tā Tu ietaupīsi naudu uz emocionāliem pirkumiem. 

Izsalkums nebūs Tavs draugs
Tāpat Tavs sabiedrotā nebūs pārēšanās sajūta. Šīs dienas vēstulē uzzināsi, kā Fitlap plānā vari savas porcijas regulēt un vienmēr uzņemt vajadzīgās uzturvielas nepieciešamajā daudzumā. 

Dārzeņus ar zemu kaloriju daudzumu vari ēst, cik vēlies
Dārzeņi ar zemu kaloriju daudzumu Fitlap uztura plānā ir viena no vissvarīgākajām sastāvdaļām. Tie ir dārzeņi, kurus ikvienā no ēdienreizēm vari ēst tik, cik vēlies. Šie dārzeņi uztura plānā ir atzīmēti ar zaļu lapiņu.Tie ir, piemēram, gurķi, tomāti, salāti, sēnes un citi. Pilnu atļauto dārzeņu sarakstu atradīsi Biežāk Uzdoto Jautājumusadaļā.

Ļauj fantāzijai lidot
Katrā ēdienreizē vari papildus no saviem iecienītākajiem dārzeņiem ar zemu kaloriju daudzumu pagatavot salātus. Piemēram, papriku, tomātus un puķkāpostus pirms pasniegšanas vari arī apgrauzdēt. Kā attēlā redzams, šie dārzeņi var ievērojami mainīt porcijas lielumu.

Augšējā bildē ir visas ēdienreizē iekļautās sastāvdaļas, apakšējā bildē – pievienoti dārzeņi ar zemu kaloriju daudzumu.

Kad jūties izsalcis:

  • Izvēlies dzērienu (tas ir, smūtiju) vietā receptes, kurās ir sastāvdaļas, kuras vairāk jākošļā (piemēram, grilēta gaļa ar salātiem).
  • Sāc rītu ar brokastīm, kuru sastāvā ir olas. Tas rada ilgaku sāta sajūtu.
  • Pievieno katrā maltītē neierobežoti daudz dārzeņu ar zemu kaloriju daudzumu.
  • Ikdienā izvelies vismaz divas receptes, kurās ir pilngraudu produkti!
  • Dzer pietiekami daudz ūdens (ap 30 ml uz vienu ķermeņa masas kilogramu).

Ja porcijas ir pārāk lielas:

  • Nomaini liesākus produktus pret kalorijām bagātākiem (piemēram, gaļa un siers ar lielāku tauku % vai kartupeļu vietā makaroni, graudu maizes vietā rudzu maizi, ābola vietā banānu).
  • Svarīgi ir dienas laikā apēst visu, kas paredzēts četru ēdienreižu laikā, tāpēc ēdienreizes arī drīksti dalīt, kamēr pamazām pierodi pie četrām ēdienreizēm.

Noderīgi linki:

Svara samazināšana – špikeris pirmajām 24 stundām Lasīt vairāk >

Ja porcijas šķiet pārāk lielas Lasīt vairāk >

6 idejas vienkāršām un ātrām uzkodām Lasīt vairāk >

5 iemesli, kāpēc zaudēt svaru ir svarīgi Lasīt vairāk >

Kā pievienot Fitlap plānā savu ģimeni? Lasīt vairāk >

Fitlap lielāko porciju TOP10 Lasīt vairāk >

7 veidi, kā zināt, ka Tavs uztura plāns darbojas Lasīt vairāk >



Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

SPER PIRMO SOLI UN PIEPILDI SAVUS MĒRĶUS CEĻĀ UZ VESELU, LAIMĪGU UN AKTĪVU SEVI!


Vai vēlies ēst veselīgāk? Nekad nav par vēlu un nav labāka brīža par "te un tagad". Ēd to, kas Tev garšo sev piemērotās porcijās un veselīgākās versijās.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi