Mazs bērniņš un uztura plāna ievērošana. Kā apvienot?

Mūsu kliente dalās savā stāstā par šo tēmu. Mēs būsim priecīgi, ja padalīsies arī savā pieredzē par šo tēmu. Droši raksti komentāros, kā iet Tev ar ēdienreižu plānošanu un, iespējams, Tava pieredze noderēs arī citām mammām.

“Kā Tu ar tik mazu bērniņu (drīz trīs mēnešus vecu) paspēj gan gatavot, gan vēl to visu skaisti sabildēt?” ir jautājums, kuru pēdējā laikā esmu dzirdējusi diezgan bieži. Tā nu saņēmos uzrakstīt, kā un ko daru es. Bēbītis reizēm gan maina manus plānus, bet pagaidām, kamēr viņa vēl mācās “plānot”, tikmēr to daru es.

Nu tā. Sāku ievērot Fitlap plānu pirms septiņām nedēļām un nu mani vannasistabā novietotie svari rāda par 7 kilogramiem mazāk. Tātad precīzi, kā sola Fitlap, 1 kilograms nedēļā. Bet ne tik daudz par kilogramiem… Pašai ir prieks, ka pamazām esmu apradusi ar jauno plānu un pielāgojusi to savam dienas ritmam. Man svarīgi, lai gatavošana ir vienkārša un neaizņem daudz laika, tāpēc ir lietas, kuras es ieplānoju un izdaru iepriekš.

Plānošana un produktu iegāde

Tā man ir lieta, kura ir ļoti svarīga. Uz veikalu eju reizi nedēļā. Parasti svētdienas vakarā izplānoju ēdienkarti nākamajai nedēļai un tad eju uz veikalu iegādāt visu nepieciešamo. Sākumā šī plānošana bija grūtāka un ilgāka, jo, kā jau ar visu jauno, ir mazliet jāaprod un jāiemanās, kā labāk pielāgotu to savam ikdienas ritmam. Nu jau esmu atradusi sev labāko variantu un tā arī daru. Svētdienā saplānoju visas ēdienreizes līdz nākamajai sestdienai un attiecīgi salieku iepirkšanās sarakstu. Esmu iemanījusies to veikt daudz ātrāk un nepārdzīvoju arī, ja visu nav izdevies saplānot uzreiz un svētdienā nav sanācis aiziet uz veikalu – tagad mājās jau ir pietiekami daudz produktu, lai saplānotu maltītes arī no tiem. Piemēram, saldētavā vienmēr ir ogas, plauktiņā sausie produkti – rīsi, griķi, makaroni. Konservētie produkti arī ir ar rezervīti. Tad nu izmantoju produktus, kuri ir mājās un šis ir arī iemesls, kāpēc plānoju no sestdienas līdz svētdienai. Svētdienā parasti mēģinu izmantot produktus, kuri atlikuši no nedēļā neiztērētajiem. Sākumā gan biju ļoti drosmīga un plānoju teju katru ēdienreizi citādāku, kas noveda pie tā, ka reizēm attiecīgajā ēdienreizē negribēju ēst to, ko biju izplānojusi un produkti palika pāri. Nu, kad esmu jau aptuveni sapratusi, kuras ir receptes, kuras noteikti izmantoju katru nedēļu, iegādājos šīm receptēm nepieciešamos produktus un ēdu vienu un to pašu ēdienu vairākkārt.

Gudrais iepirkumu saraksts

Lai iepirkumu saraksts nebūtu divu A4 lapu garumā un neveidotos produktu pārpalikumi, plānoju ēdienreizes tā, lai izmantotu to, kas iegādāts. Tam izmantoju plānā pieejamo iepirkšanās sarakstu. Sākumā tas bija garāks, jo nebija īstā kakao pulvera vai auzu miltu, bet tagad jau tas ir daudz īsāks. Ļoti daudz izmantoju arī produktu aizvietošanas iespēju – tā varu izmantot produktus, kuri man nudien garšo un vēl joprojām būt plānā. Ja nu reizēm gadās, ka kāds produkts ir ar derīguma termiņu, kas beigsies drīz, izmantoju to uzreiz. Plānojot iepirkumus, nepērku to, ko man nevajag. Mūsu ģimenes izdevumi par pārtiku samazinājušies apmēram 3 reizes, jo neļaujos impulsīvajiem un nevajadzīgajiem piedāvājumiem.

Esi gatava negaidītajam

Lai saglabātu veselo saprātu un nestresotu pārlieku daudz, iesaku arī jums ņemt vieglāk tās reizes, kad neizdodas saplānot visu uz 100% un ir ēdienreizes, kuras nesanāk ievērot pēc plāna. Nu, ja nu piektdienas vakarā neizdodas pagatavot brokoļu krēmzupu, tad neizdodas un viss. Aizmirsti par to jau teju brīdī, kad izlem, ka būsi ārpus plāna, bet atceries, ka sestdienas rītā vari ieplānot laiskas brokastis kopā ar visu ģimeni pēc plāna. Ja nu tomēr gribu būt plānā arī aizņemtākās dienās, uztaisu kaut ko ātru no mājās pieejamajām sastāvdaļām – kādu smūtiju, piemēram. Ir bijušas arī reizes, kad visu dienu ēdu tikai “saldumus”, piemēram, brokastīs pankūkas, pusdienās ķīseli ar biezpiena krēmu, vakariņās brauniju un vēlajās vakariņās augļus ar sieru. Protams, ka tā nav bijis plānots, bet kamēr bēbītis ir mūsmājās galvenais režisors, tikmēr pieņemu, ka vienmēr nesanāk izdarīt visu uz 100%. Tomēr, lai šādas dienas, kad ēdu tikai saldos ēdienus (lai arī visi saldumi gatavoti pēc plāna, saprotu, ka ir nepieciešams ēst arī dārzeņus un pilngraudu produktus), ir vajadzīgs plāns B. Tāpēc man vienmēr ir muslis, kefīrs, ogas, saldēti banāni un kāds proteīna batoniņš tām reizēm, kad nu galīgi nevedas ar “normālu” ēdienreižu saplānošanu. Vienmēr var arī ātri pagatavot omleti, piemēram. Našķus ārpus plāna ēdu reti, bet nejūku prātā, kad kaut ko prasās. Kas labi – prasās aizvien mazāk, pateicoties sabalansētam uzturam ikdienā.

Neesi pārlieku stingra pret sevi

Vienmēr esmu bijusi vairāk “visu vai neko” tips. Tieši tāpēc ar diētu ievērošanu iepriekš ir bijušas problēmas, jo pēc katras reizes, kad kaut kas neizdevās uz 100%, bija grūti atrast motivāciju atkal atsākt. Tagad ir miers mājās, jo zinu, ka ir atļauts arī cheat meal un man nav sajūta, ka esmu ierobežota. Protams, katru otro dienu nav gudri ēst kaut ko ārpus plāna, bet, kad ir jau vairākas dienas prātā kaut kas, ko vēlētos, apēdu un miers. Bez stresa. Un tieši tāpēc, ka bez stresa un atvērtu domāšanu, esmu mierīgāka…un svars samazinās.

Virtuves palīgi

Man ir plaša virtuve un daudz izmantoju arī dažādus virtuves palīgus jeb mazo virtuves tehniku. Tas saīsina gatavošanas laiku diezgan ievērojami un tas man ir ļoti svarīgs faktors. Mani labākie draugi virtuvē ir: kompakts virtuves kombains, blenderis, trauku mazgājamā mašīna, kārtīga un laba panna, asi naži, Tupperware smalcinātājs, dažāda lieluma ēdiena uzglabāšanas kārbiņas. Indukcijas plīts, cepeškrāsns un grils. Lai apmierinātu saldumkāri, izmantoju plānā iekļauto saldumu pagatavošanai dažādas kūku cepšanas formas un mafinu formiņas. Izmantoju arī slotiņu pannas iesmērēšanai ar eļļu. Var iztikt arī bez visiem šiem rīkiem, bet man tie ir lieli palīgi. Piemēram, bez virtuves kombaina nekad negatavotu tik daudz kūku!


Šis ieraksts izstiepies pagarš un gribētos rakstīt vēl un vēl, bet tomēr laikam šai reizei pietiks. Apkopojot varu vien teikt, ka ar bēbīti vai bez, ar darbu vai bez, ar labu plānošanu ir iespējams paveikt daudz. Nav jāgatavo katru dienu kaut kas jauns un otrreiz uzsildītas zupas arī mēdz būt baigi labas! Es gan sev dzīvi neatviegloju pārāk daudz, jo šobrīd man no četrām ēdienreizēm vismaz 2-3 katru dienu ir jaunas. Vien vakariņas parasti ir vienādas ar nākamās dienas pusdienām. Izmēģinu daudz jaunu recepšu, jo man tas ir motivējoši un interesanti. Protams, mammas, jūs jau zināt – ar bēbīti ir grūtāk, bet, ja plāno, kaut ko izdomāt var. Nākamais ieraksts būs Dies’-vien-zin-kad, bet tikmēr Tu ķeries klāt plānošanai un pastāsti, kā iet Tev. Es arī turpināšu iesākto.”



Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

SPER PIRMO SOLI UN PIEPILDI SAVUS MĒRĶUS CEĻĀ UZ VESELU, LAIMĪGU UN AKTĪVU SEVI!


Vai vēlies ēst veselīgāk? Nekad nav par vēlu un nav labāka brīža par "te un tagad". Ēd to, kas Tev garšo sev piemērotās porcijās un veselīgākās versijās.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi