Veselīga ēšana neļauj baudīt dzīvi!?

Šoreiz ļoti reālistisks ieraksts. Atbildam uz to dzirdēto viedokli, ka ēdot veselīgi nav iespējams baudīt dzīvi, un tas vispār “ir grūti”. Nav jau grūti – ir tikai jāatrod savi “kāpēc es to daru” un rodas risinājumi un iespējas, nevis aizbildinājumi. Vai ne? Mēs ļoti gribētu dzirdēt arī Tavu viedokli par šo tēmu – droši izsakies vai nu komentāros, vai dalies ar viedokli sociālajos tīklos, pievienojot haštagu #Fitlapblogs.

Sākam ar to, ka lielākā daļa šī raksta lasītāju noteikti ir pieauguši cilvēki un paši var izvēlēties to, ko, cik daudz un kā ēst. Mēs ar gauži vienkāršiem vārdiem vēlamies atbildēt uz dažiem stereotipiskiem viedokļiem. Aiziet!

Ēdot veselīgi nav iespējams baudīt dzīvi

Viedoklis: “Veselīgs ēdiens ir skaisti un forši – svars samazinās, bet nu mēs taču dzīvojam tikai vienreiz! Nevar ne ēst, ne dzert neko ārpus rāmjiem. Un vienmēr taču tas nav iespējams – ir taču dzīve jāsvin, citādi ir sajūta, ka nemaz nedzīvojam.

Atbilde: Pirmkārt, soli pa solim! Jāpiekrīt – visu pēc kārtas nudien ēst nevajadzētu, jo liekais svars taču rodas tāpēc, ka ēdam pārāk daudz, kustamies pārāk maz un vienkārši neiztērējam uzņemtās kalorijas. Taču noteikti nevar piekrist tam, ka nav iespējams ēst visdažādākos ēdienus un būt formā. Ir iespējams ierastos ēdienus gatavot veselīgākās versijās. Pievērs uzmanību tam, lai pēc maltītēm Tu būtu paēdis un Tu ēstu tādu pārtiku, kas neizraisītu spējas cukura līmeņa svārstības asinīs (to izraisa vienkāršie ogļhidrāti – cukuroti  ēdieni un dzērieni, balto miltu izstrādājumi utml.). Kad cukura līmenis asinīs strauji krīt, mēs jūtamies noguruši, trūkst enerģijas un mēs vēlamies vai nu gulēt (visbiežāk nav iespējams uzreiz to darīt) vai ēst atkal, lai it kā saņemtu enerģiju. Tā rodas pārēšanās reizes. Ja runājam par it kā “aizliegtiem” ēdieniem – picām, burgeriem, frī kartupeļiem – tos var pagatavot ne mazāk garšīgās veselīgās versijās. Dažas idejas:

Liellopa gaļas burgers ar sieru

Skaidrs, ka liekas svars nerodas vienas nakts laikā. Tas ir rezultāts tam, ka mēnešu un gadu laikā esam ēduši pārāk daudz. Lai atbrīvotos no liekā svara, ir kaut kas jāmaina un Tev pašam jāsaprot, kas ir tas, ko Tu esi gatavs darīt, lai to īstenotu. Atrodi ēšanas veidu, kuru vari īstenot ikdienā un kuru ir viegli ievērot vienmēr. Nē, tas nenozīmē tikai burkānu un salātlapu ēšanu. Tas ir – ēd to, kas Tev garšo, bet mēģini uzņemto/iztērēto kaloriju daudzumu turēt līdzsvarā.

Gatavošana aizņem pārāk daudz laika

V: Tik biežas ēdienreizes aizņem pārāk daudz laika! Tikko esmu tikusi ārā no mājas ar abiem bērniem, kad jau nākamā ēdienreize ir klāt. Uz ielas ar diviem mazajiem nepaēdīsi – tas ierobežo.

A: Viens ir skaidrs – ēdienam noteikti nav jāvalda pār Tavu dzīvi. Bet tikpat svarīgi ir ēst regulāri, lai izsalkumā neapēstu daudz vairāk kā nepieciešams. Ēdam taču tāpat – vai ēdiens ir veselīgs, vai nē. Vienkārši plāno! Izplānojot ēdienreizes ir daudz vienkāršāk atrast laiku un iespējas paēst četras reizes dienā.

Par produktu svēršanu

V: Absurds! Vai patiešām jāsver ikviens produkts?

A: Ja Tev ir lieliska mēra/svara izjūta, tad nē – droši var produktus pievienot arī “uz aci”. Ja Tev nav virtuves svaru – izmanto karotes, saujas, šķēles, gabalus utt – šādas mērvienības iespējams izmantot. Galvenais atrodi sev piemērotāko veidu, kā pagatavot ēdienu. Ja ievēro tikai daļu plāna – tas ir vienmēr labāk kā ēst nekontrolēti.  

Uztraukšanās par ikvienu apēsto konfekti – lieka

V: “Viss jau ar plānu ir okei, bet tiešām neejiet pārāk tālu! Ir nudien traucējoši lasīt cilvēku žēlošanos pēc apēsta burgera vai konfektes. Nav ko žēloties vai raudāt! Vienkārši dzīvo tālāk – kas bijis, bijis. Neļauj domām par ēdienu un ēdienam ņemt virsroku pār Tavu dzīvi! Nestreso pārāk daudz!”

A: Pilnīgi piekrītam – uztraukties nav vēlams. Iesakām gan atrast kopsakarības, kāpēc un kad šādas ēdiena izvēles izdari – vai tas ir stresa iespaidā, slikta garastāvokļa vadīts lēmums. Varbūt, ka nav bijis labs miegs un jūties noguris? Vai vienkārši gribas sevi “apbalvot”? Vēlme pēc pārlieku saldiem, pārlieku sāļiem vai taukainiem ēdieniem ir kaut kā sekas. Organisms tos neprasa, tos prasa Tavs prāts. Iespējams, ka Tu ēd pārāk daudz ogļhidrātu ikdienā. Iespējams, Tu neēd brokastis un vēlāk dienas laikā vienīgā izvēle paēšanai ir kādas ātras uzkodas paķeršana. Neuztraucies, ja uzreiz nevari atrast kopsakarības, mēģini tās atrast un piefiksēt pamazām. Un jau atkal – ja ikdienā ēd sabalansēti un sev piemērotās porcijās, mierīgi vari atļauties arī ēdienus, kuri ierasti nav Tavā ēdienkartē. Tas pat ir vēlams!

Augļi taču veselīgi! Kāpēc nevar ēst, cik vēlos?

V: Ir ražas laiks – ogas, dārzeņi, augļi, konservējumi. Ko tad lai dara? Nedrīkst ēst? Burciņās arī nelikt?

A: Pašu audzētie dārza labumi nudien ir liela vērtība un noteikti tos nevajadzētu laist postā. Tomēr ievārījums “parastais” satur daudz pievienotā cukura un svara zaudēšanas laikā ar to jābūt uzmanīgiem. Un pat ne tikai svara zaudēšanas laikā – tik daudz pievienotā cukura nav ieteicams lietot, ja vien neesi fiziski ļoti aktīvs (ilgtoši, bieži fiziskie treniņi vai profesionālais sports). Ideja – sasaldē tās ogas un dārzeņus, kurus var sasaldēt! Bez papildus cukura!



Vai Tev patika tas, ko lasīji? Dalies vai pievieno komentāru!

SPER PIRMO SOLI UN PIEPILDI SAVUS MĒRĶUS CEĻĀ UZ VESELU, LAIMĪGU UN AKTĪVU SEVI!


Vai vēlies ēst veselīgāk? Nekad nav par vēlu un nav labāka brīža par "te un tagad". Ēd to, kas Tev garšo sev piemērotās porcijās un veselīgākās versijās.

Izvēlieties periodu

Izvēlies maksājuma metodi

Fitlap norēķinu konta rekvizīti:

Saņēmējs: FITLAP OU

IBAN: LV40HABA0551043459565

Paskaidrojumā norādiet savu vārdu un e-pasta adresi.

Ja maksājiet ar bankas pārskaitījumu, pievienosim Jums lietošanas laiku 1-2 darba dienu laikā. Uzreiz lietošanas laiku varam pievienot, ja nosūtīsiet apliecinājumu par veikto maksājumu uz e-pastu info@fitlap.lv.